12 czerwca 2016

Life is like riding a bicycle..

to keep your balance, you must keep moving! ;) 

Nie trudno chyba się z tym nie zgodzić. Ja sama muszę się przyznać, że zbyt późno to zauważyłam. ".. by utrzymać równowagę, musisz się ruszać" - czyli działać, cały czas robić to co się chce, to co się kocha, byleby nie stać w miejscu i nie stracić tej równowagi! no przynajmniej takie jest moje zinterpretowanie tego cytatu, który miałam na zeszycie od przedmiotu historia i społeczeństwo w klasie trzeciej szkoły średniej (jednak dał on do myślenia, nie przedmiot, ale ten cytat:P).




Mamy miesiąc czerwiec.. Taki zaczątek lata. Typowego, gorącego lata, kiedy to pod koniec dnia, fajnie jest oglądać zachody słońca, czy może tak zwyczajnie wybrać się z domu i spędzać wolny czas nad jeziorem.  
Przecież wtedy narodzi się także okazja do zrobienia "jakichś tam" zdjęć ;)




.. wrócę do tematu. Ostatnio w internecie na różnorakich forach, czy tam stronkach, na których ludzie dzielą się swoimi problemami, zauważyłam, że bardzo częsty okazuje się temat obojętności. Nasuwa mi się pytanie, ale obojętności na co? Na życie? Na to co się wydarzy jutro? Na to, że mimo iż mogę, nie zrobię nic?
Na moje 18-naste urodziny dostałam książkę od swoich dwóch koleżanek ,,Bóg nigdy nie mruga" Reginy Brett. Jeżeli ktoś nigdy nie słyszał o tej książce, to tak w skrócie jest to lektura,w której zawarte jest 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu. Pewnie ktoś pomyśli  sobie "kolejna psychotropowa książka, która nie jest wartościowa", ale.. mylisz się. Yes bro, it's not joke. Nie jest to kolejny, psychologiczny i bezwartościowy bełkot, który nie da kopa w cztery litery, kiedy właśnie go najbardziej potrzebujemy.


"To wybór,a nie przypadek, decyduje o twoim przeznaczeniu. Sam musisz zdecydować, ile jesteś wart, jaką odgrywasz rolę w świecie i w jaki sposób nadajesz mu sens.Nikt inny nie dysponuje tym, co ty-twoim zestawem talentów, pomysłów, zainteresowań. Jesteś oryginalnym egzemplarzem.Arcydziełem."

Utwór Brett zawiera w sobie wiele cytatów, które są moimi ulubionymi. Ten powyżej jest właśnie jednym z nich.  
jesteś oryginalnym egzemplarzem - jesteś jedyny w swoim rodzaju! Nikt, ani nic nie prawa rządzić Tobą i Twoim losem. To Ty ustalasz plan gry. Jesteś obojętny na wszystko co Cię wokół otacza? Proszę bardzo, Twój wybór. Chcesz coś zmienić? Możesz zacząć od najmniejszej rzeczy, która dla innych będzie błahostką, a dla Ciebie sukcesem jak wspięcie się na Mount Everest. 




Typową przyczyną naszej ludzkiej obojętności jest według mnie również zazdrość. Nie będę się rozpisywać o co jest ta zazdrość, bo sami dobrze wiemy z naszego życia jak głębokie potrafi być to uczucie zazdrości. Przede wszystkim zazdrość rodzi się w nas, kiedy ktoś odniósł sukces, a my nie.

,,Nie porównuj swojego życia z życiem innych.
Nie masz pojęcia, co przyniósł im los"

Dla kogoś ten kolejny cytat z lektury ,,Bóg nigdy nie mruga" może być zbyt banalny na radę, która ma sprawić, że mamy przestać zazdrościć. Jednak warto nad nim się chwilę zastanowić. Poświęcić 5/10 minut swojego czasu. Nie dla każdego życie jest usłane kwiatami ot tak! Możemy powiedzieć, że ktoś ma po prostu szczęście, ale to też nie tak działa.
Zazdrościsz koleżance , bo zdobyła w konkursie I miejsce, a Ty V (powiedzmy to ostatnie) i mimo że jest to ta najlepsza koleżanka, aż się w Tobie gotuje, bo wiesz, że to Ty się bardziej napracowałeś niż ona...  Postaraj się wtedy popatrzeć na to z innej strony. Skoro jest to Twoja najlepsza koleżanka, to z pewnością wiesz co nie co o jej życiu. Nie raz, nie dwa Ci się zwierzała jak to u niej nie za dobrze, bo na przykład w jej rodzinie wydarzyła się jakaś tragedia, która zdołowała ją całkowicie. Wtedy ona jest obojętna na wszystko, a Ty stajesz się obojętny na wszystko gdy zdobędziesz już to ostatnie miejsce w konkursie. Jednak gdy ta dobra koleżanka zdobędzie to I miejsce, stanie się szczęśliwa. Będzie miała chęć do działania, zda sobie sprawę, że życie wciąż trwa i trzeba żyć dalej. Dla Ciebie to co będzie porażką, dla niej okaże się powodzeniem. I tutaj w tej sytuacji.. trzeba być człowiekiem. Człowiekiem dla człowieka. Trzeba się cieszyć z sukcesu swoich najbliższych. Przecież to nie koniec świata, że Tobie się coś raz nie powiodło!
 Dla niektórych zazdrość jest siłą napędową do działania. 
,,Bóg nigdy nie mruga" z pewnością nie jest ostatnią lekturą Brett, którą udało mi się przeczytać. Przez ostatnie miesiące nie miałam zbyt dużo wolnego czasu. Nauka, nauka do matury i tak w kółko to było. Teraz, gdy już mam więcej wolnego czasu nadrobię sobie tę zaległości. Już po przeczytaniu tego utworu Brett wiedziałam, że wezmę się za kolejne części jej książek z cyklu "zacznij żyć" ;) 






 Mój dzisiejszy psychologiczny wpis wzbogaciłam swoimi fotografiami ;)


Życie jest za krótkie, żeby marnować je na nudne sprawy, które nie sprawiają ci przyjemności.
- R. Brett

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia