16 października 2016

just photos

Co jest najśmieszniejsze w ludziach: Zawsze myślą na odwrót: spieszy im się do dorosłości, a potem wzdychają za utraconym dzieciństwem. Tracą zdrowie by zdobyć pieniądze, potem tracą pieniądze by odzyskać zdrowie. Z troską myślą o przyszłości, zapominając o chwili obecnej i w ten sposób nie przeżywają ani teraźniejszości ani przyszłości. Żyją jakby nigdy nie mieli umrzeć, a umierają, jakby nigdy nie żyli.
 ~ Paulo Coelho

Tak mi się teraz przypomniał ten cytat Paula Coelho, że aż postanowiłam go umieścić w swoim
dzisiejszym wpisie :)





Z twórczością Paula Coelho zetknęłam się w szkole gimnazjalnej. Przeczytałam wtedy chyba jego dwie, bądź trzy książki. Teraz, będąc w Krakowie, obiecałam sobie, że wybiorę się w jak najbliższym czasie do biblioteki i wypożyczę ,,Być jak płynąca rzeka" , z którego to właśnie utworu pochodzi powyższy cytat. 

On wciąż jeszcze widnieje w "cytatach" na moim facebooku od 2010 roku :D


Nie znam doskonale twórczości Coelho, ale z tego co do tej pory poznałam, wywnioskowałam, że  jego teksty są uniwersalne. I myślę, że mam racje. 
   



Całe życie w ciągu praktycznie kilku sekund ucieka nam przed nosem, kiedy my planujemy na marzec 6023 roku, nasz cały "biznes" plan (dobra, może trochę przesadziłam.. ale każdy wie co mam na myśli ;) ) , a nie zwracamy uwagi na to co jest teraz, na tą znienawidzoną przez niektórych teraźniejszość
Być może brzmi to jak banał, ale dobrze wiemy, że jest to prawda. 
Sama nie wiem co mnie podkusiło, żeby wziąć się za napisanie dzisiejszej noty na bloga? Cały dzień tylko myślałam o tym co przyniesie mi ten tydzień, czy sobie poradzę, czy jakoś przetrwam, w dodatku ta depresyjna pogoda! Owszem, depresyjna, bo ja sama już nie wiem jak mam ją nazwać. 
(Zastanawiam się ilu ludzi już popadło w depresję przez nią? :/ ) 
Zboczyłam z tematu.. 
Tutaj chyba podziękuje Bogu za to, że mimo ostatnio panującej u mnie beznadziejności dnia codziennego, ja ot tak po prostu przejrzałam moje zdjęcia, które miałam kiedyś tam zamieścić na bloga,  weszłam na blogger.com , i o to piszę to co pisze. Może to jakiś znak? Na pewno.. Nie bez powodu chyba też przypomniał mi się cytat Paula Coelho w tej całej sytuacji. 

Postarajmy się cieszyć tym co jest, a nie płakać za tym czego nie mamy i możliwe, 
że nigdy nie będziemy mieć. Po prostu cieszmy się chwilą.
Chociażby tylko przez jeden dzień...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia